Veelgestelde vragen over onze verbeterde CeraPlus™ opvangzakjes
We zijn bezig met enkele spannende productverbeteringen voor de CeraPlus™ stomamaterialen* en begrijpen dat het voor u fijn kan zijn om hier meer informatie over te verkrijgen. Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen die u mogelijk op weg kunnen helpen.
Het verbeterde CeraPlus™ productassortiment bevat onze beste productcombinatie. Een verbeterde pasvorm om te beschermen tegen lekkage, een vochtinbrengende ceramideformule om de huid rond de stoma gezond te houden en een hoogwaardig opvangzakje met verbeterde stof die niet doorschijnend is om de privacy te garanderen.
Antwoorden op veelgestelde vragen over onze verbeterde CeraPlus™ opvangzakjes
-
Welke onderdelen van mijn opvangsysteem krijgen deze verbetering?
Enkel op het opvangzakje van het opvangsysteem wordt de verbetering toegepast, inclusief het sluitingsmechanisme van de ledigbare opvangzakjes. Aan het huidplaatgedeelte wordt niets gewijzigd.
Welke producten krijgen een verbeterd opvangzakje?
In de loop van enkele maanden zullen alle opvangzakjes binnen ons volledige CeraPlus-productassortiment™* een verbetering krijgen, te beginnen met onze meest gevraagde producten. Deze spannende productverbeteringen voegt klantgerichte verbeteringen toe aan het opvangzakje, bovenop de pasvorm en samenstelling van de huidplaaten die we bieden via onze uitgebreide productlijn.
Omdat we ernaar streven om deze productverbeteringen beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen die onze producten gebruiken, kunnen aanvullende producten deze verbeteringen in een later stadium ontvangen. Indien u vragen heeft over uw specifieke product en rechtstreeks in contact wilt komen met een medewerker, neem dan contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com met uw huidige productnummer (referentie), zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
Waarom heeft Hollister op de bestaande producten de verbeterde kenmerken toegepast in plaats van ze als nieuwe producten te introduceren?
Door deze verbeteringen op de huidige producten te introduceren, zijn we in staat om deze verbeteringen zo snel mogelijk naar zoveel mogelijk van onze klanten te brengen.
Zullen de verbeterde opvangzakjes duurder zijn?
Er zouden geen prijseffecten moeten zijn voor onze klanten als gevolg van deze verbeteringen, aangezien deze producten allemaal hun dezelfde productnummers (Referenties), registraties en vergoedingen behouden.
Indien u toch problemen zou ondervinden bij het verkrijgen van toegang tot uw voorkeursproducten, neem dan contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com om uw ervaring te bespreken.
Mijn producten worden vergoed door mijn verzekering. Zal dit worden beïnvloed door de wijziging?
Indien u toch problemen zou ondervinden bij het verkrijgen van toegang tot uw voorkeursproducten, neem dan contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com om uw ervaring te bespreken.
Heeft Hollister deze wijziging doorgevoerd om kosten te besparen?
Nee, deze verbeteringen in de opvangzakjes zijn kostenneutraal voor Hollister. Onze drijfveren voor deze verandering zijn het blijven leveren van hoogwaardige, innovatieve producten.
Hoe milieuvriendelijk zijn deze producten?
Naast de onmiddellijke behoeften van onze klanten, hebben we ook oog voor het milieu. Daarom is Hollister blijven kiezen voor een non-woven in plaats van een woven materiaal voor het beige opvangzakje. Non-woven materialen hebben een lange geschiedenis van bewezen succes en prestaties op het gebied van stomazorg. Ons geselecteerde non-woven materiaal is gemaakt van polypropyleen, dat een 73% lagere ecologische voetafdruk heeft in vergelijking met andere veelgebruikte woven stoffen.1
Bovendien heeft Hollister de heldere film in deze producten geüpgraded naar een andere film die betere geurbeschermende eigenschappen5 heeft en chloorvrij is, wat milieuvriendelijker is.**
Wiens inbreng werd gevraagd om te beslissen over de veranderingen?
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister overleg gepleegd met veel mensen die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici over de hele wereld.
Werden de veranderingen getest?
Ja. Al onze producten ondergaan uitgebreid onderzoek en tests voordat ze op de markt worden gebracht om ervoor te zorgen dat aan de normen voor kwaliteit, veiligheid en prestaties wordt voldaan.
Hoe neem ik contact op met iemand om de wijzigingen te bespreken?
Als u vragen heeft over uw specifieke producten en rechtstreeks in contact wilt komen met een medewerker, neem dan contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com met uw huidige productnummer (referentie), zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
-
Heeft Hollister de stof van het opvangzakje veranderd?
Ja. Met deze verbetering heeft Hollister het beige stofmateriaal veranderd naar een ander non-woven materiaal dat meer voordelen biedt die voldoen aan de belangrijkste behoeften van de klant. Dit verbeterde materiaal is waterafstotend en heeft een verbeterde opaciteit voor de privacy van de inhoud van het opvangzakje, en is minder zichtbaar onder kleding dan het vorige materiaal, naast andere voordelen.
Bovendien heeft Hollister de heldere film in deze producten veranderd naar een andere film die betere geurbeschermende eigenschappen5 heeft en chloorvrij is.**
Wat is er anders aan het verbeterde materiaal van de opvangzakjes?
Dit verbeterde materiaal is waterafstotend, heeft een verbeterde opaciteit voor de privacy van de inhoud van het opvangzakje en is minder zichtbaar onder kleding dan het vorige materiaal, naast andere voordelen.
Bovendien heeft Hollister de heldere film in deze producten veranderd naar een andere film die betere geurbeschermende eigenschappen5 heeft en chloorvrij is.**
Waarom heeft Hollister het materiaal van de stof van het opvangzakje veranderd?
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister veel mensen geraadpleegd die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici. Als gevolg hiervan is het verbeterde stofmateriaal waterafstotend, heeft het een verbeterde opaciteit voor privacy van de inhoud van het opvangzakje en is het minder zichtbaar onder kleding dan het vorige materiaal, naast andere voordelen.
Kan ik mijn verbeterde opvangzakje nog steeds even lang dragen?
Ja. In feite is dit verbeterde materiaal geselecteerd vanwege de waterafstotende eigenschappen en algehele duurzaamheid in vergelijking met het vorige materiaal van het opvangzakje.
Waarom gebruikt Hollister een non-woven materiaal in plaats van een woven materiaal?
Non-woven materialen hebben een lange geschiedenis van bewezen succes en prestaties op het gebied van stomazorg. Het geselecteerde materiaal biedt veel voordelen die voldoen aan de belangrijkste behoeften van de klant, waaronder waterafstotendheid, ondoorzichtigheid voor privacy van de inhoud van het opvangzakje en een hoogwaardige look en -feel. Het verbeterde beige materiaal van het opvangzakje biedt een visueel aantrekkelijk uiterlijk meet een zacht oppervlak voor comfort en is minder transparant dan het vorige ontwerp, waardoor het meer discretie onder kleding biedt en doorschijnen wordt voorkomen. Met de waterafstotende stof parelt het water van de stof van het opvangzakje, dat sneller droogt dan het vorige materiaal.
Naast de onmiddellijke behoeften van onze klanten, hebben we ook oog voor het milieu. Ons geselecteerde materiaal is gemaakt van polypropyleen, dat een 73% lagere ecologische voetafdruk heeft in vergelijking met andere veelgebruikte woven stoffen.1
Ik draag een tweedelig opvangsysteem. Verandert er iets aan de huidplaat?
Nee, deze verbetering van het materiaal heeft enkel betrekking op het opvangzakje. Het gebruikte materiaal voor de huidplaat verandert niet.
Er zit een kleine opening in het stofmateriaal aan de onderkant van mijn gesloten opvangzakje. Is dit een defect?
Nee. Deze opening in de buitenste laag van het stofmateriaal is een ontwerpkenmerk als aanvulling op de waterafstotendheid van het verbeterde stofmateriaal. Deze opening werd toegevoegd om te voorkomen dat vocht in de buitenste laag van het opvangzakje blijft zitten nadat het nat is geweest. De opening heeft geen invloed op andere aspecten, zoals de veiligheid of geurbestendigheid van het opvangzakje
Zijn de verbeterde opvangzakjes doorspoelbaar?
Nee, de opvangzakjes zijn niet doorspoelbaar.
-
Heeft Hollister de kleur van het stoffen materiaal van het beige opvangzakje veranderd?
Ja, het verbeterde materiaal van de stof van het opvangzakje is een andere tint neutraal beige.
Waarom heeft Hollister de kleur van het stoffen materiaal van het beige opvangzakje veranderd?
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister veel mensen geraadpleegd die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici, en meerdere kleuropties onderzocht.2,3 Door deze feedback werd duidelijk dat beige nog steeds de voorkeurskleur is. De gekozen kleur voor het nieuwe Hollister-opvangzakje, een verfijnde beige tint, is door eindgebruikers geïdentificeerd als de meest geprefereerde keuze.
Waarom heeft Hollister deze kleur gekozen voor het stoffen materiaal van het beige opvangzakje?
Tijdens onze gesprekken met stomadragers over de hele wereld hoorden we dat de belangrijkste reden voor het kiezen van een kleur opvangzakje was om discretie onder kleding te bieden, en dat beige de meest geprefereerde kleur van het opvangzakje was. Door middel van feedback van stomadragers en clinici, evenals een reeks tests, werd deze beige voorkeurskleur geselecteerd als zowel esthetisch verantwoord als discreet onder kleding.2,3
Waarom heeft Hollister beige gekozen voor deze materiaalkleur van het opvangzakje in plaats van een andere neutrale kleur (bijv. wit, zwart, grijs)?
We begrijpen dat zowel functie als stijl een rol spelen bij het nemen van een beslissing over een opvangzak. Door onze gesprekken met stomadragers en clinici over de hele wereld, hoorden we dat de belangrijkste reden voor het kiezen van een kleur opvangzakje was om discretie onder kleding te bieden. Tijdens het doorvoeren van deze verandering hebben we een breed scala aan kleuropties voor opvangzakjes onderzocht om de esthetische voorkeuren van onze klanten te begrijpen. Door deze feedback hoorden we consequent dat beige de meest geprefereerde kleur van het opvangzakje was. Het gekozen beige was de meest geprefereerde optie voor een visueel aantrekkelijk uiterlijk van het opvangzakje.
Is dit opvangzakje zichtbaar onder mijn kleding?
Het verbeterde opvangzakje is ontworpen om discreet onder kleding te zijn. We hebben onderzoek en tests gedaan om dit te garanderen.
Is de inhoud van mijn opvangzakje zichtbaar voor anderen?
Het verbeterde opvangzakje is ontworpen om ondoorzichtig te zijn, om doorschijnen te voorkomen en de privacy van de inhoud van de zak te garanderen, zelfs als het nat is. Dit product is minder transparant dan de vorige versie.2,3
Mijn product is veranderd in het nieuwe beige stofmateriaal. Kan ik de vorige kleur van het opvangzakje nog bestellen?
Nee, zodra het product is overgestapt op het verbeterde beige stofmateriaal, zullen we datzelfde product niet langer vervaardigen met in de vorige stof.
Komen er extra kleuropties beschikbaar als onderdeel van het toepassen van deze verbeteringen?
Niet op dit moment. Ons Hollister-portfolio omvat een reeks producten met doorzichtige of beige opvangzakje. De focus van deze overgang ligt op het veranderen van het materiaal van de opvangzakjes van onze bestaande beige producten. -
Waar staat het productnummer (Referentie) op mijn verbeterde opvangzakje?
Bij het verbeterde opvangzakje is het productnummer (Referentie) verplaatst van de voorkant van het opvangzakje naar de lichaamszijde van het opvangzakje.
Waarom ziet de bedrukking van mijn productnummer (Referentie) er anders uit op mijn verbeterde opvangzakje?
Bij het verbeterde opvangzakje heeft Hollister de afdrukkwaliteit van het productnummer (Referentie) op het opvangzakje veranderd en is het verplaatst naar de lichaamszijde van het opvangzakje voor een beter uiterlijk en discretie.2
Waarom heeft Hollister de plaats van het productnummer (Referentie) op het opvangzakje verplaatst?
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister veel mensen geraadpleegd die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici. Als gevolg hiervan is het productnummer (Referentie) van het opvangzakje verplaatst naar de lichaamszijde van het opvangzakje voor een beter uiterlijk en discretie.2 -
De vorm van mijn ledigbare opvangzakje ziet er anders uit. Is dat zo?
Ja. In combinatie met het verbeterde ontwerp van de sluiting heeft het opvangzakje een vernieuwd ontwerp in de vorm van een 8.
Waarom is de vorm veranderd van het verbeterd ledigbare opvangzakje?
De vorm van het opvangzakje moest worden herzien om plaats te bieden aan het bijgewerkte ontwerp voor de sluiting. Met deze verandering hebben we gebruik gemaakt van de feedback van stomadragers en clinici om een bijgewerkt ontwerp in 8-vorm te ontwikkelen om de esthetiek van het opvangzakje te verbeteren.
Heeft de vormverandering invloed op de hoeveelheid die mijn ledigbare product kan bevatten?
Nee. Bij het ontwerpen van de herziene vorm van het opvangzakje was het belangrijk om een vergelijkbaar volume te behouden als het vorige ontwerp. Het is nog steeds aan te raden om de zak te ledigen als deze 1/3 tot 1/2 vol is. -
De sluiting van mijn ledigbare opvangzakje ziet er anders uit en voelt anders aan. Is dat zo?
Ja. De sluiting van ons verbeterde ledigbare product bevat veel klantgestuurde kenmerken die zijn ontworpen om extra veiligheid te bieden en het gebruiksgemak te verbeteren. Deze wijzigingen omvatten:- Opening voor gemakkelijkere toegang tot de binnenkant van het opvangzakje en reiniging van de randen
- Sluiting voor een extra gevoel van veiligheid vergeleken met het vorige ontwerp4
- Beige flap voor betere zichtbaarheid in vergelijking met de vorige doorzichtige flap
- Zachte hoeken voor meer comfort bij het dragen
- Geïntegreerde sluiting die opgaat in het ontwerp van het opvangzakje, waardoor het niet nodig is om het uiteinde van het opvangzakje weg te stoppen voor meer discretie en comfort
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister veel mensen geraadpleegd die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici. Als gevolg hiervan bevat het verbeterde ledigbare opvangzakje veel klantgestuurde kenmerken die zijn ontworpen om extra veiligheid te bieden en het gebruiksgemak te verbeteren.
Hoe moet ik de verbeterde sluiting van het opvangzakje gebruiken?
We raden u ten zeerste aan de gebruiksaanwijzing te bekijken die bij uw product is geleverd, omdat deze essentiële richtlijnen biedt voor optimaal gebruik om de beveiliging te verbeteren en te maximaliseren. Door de gebruiksaanwijzing te volgen, kunt u ervoor zorgen dat u de sluiting gebruikt zoals bedoeld voor de beste resultaten.
-
Ik gebruik een opvangzakje met een filter, maar ik zie geen filter meer. Wat is er veranderd?
De filter is nu bedekt met het beige stoffen materiaal op het verbeterde opvangzakje. Dit ontwerp is bedoeld om de filter te helpen beschermen en om de discretie en het uiterlijk van het opvangzakje te verbeteren. U kunt nog steeds de aanwezigheid van de filter op het bovenste deel van de zak voelen, of dit vanaf de binnenkant van het product bekijken.
Waarom wordt de filter bedekt door het beige stoffen materiaal op mijn verbeterde opvangzakje?
De input van de klant is belangrijk in onze continue focus om onze producten te optimaliseren. Bij het onderzoeken van deze verandering heeft Hollister veel mensen geraadpleegd die onze producten gebruiken, waaronder stomadragers en clinici, om meer inzicht te krijgen in hun behoeften en voorkeuren. Als gevolg hiervan werd de filter bedekt met het beige materiaal op het verbeterde opvangzakje. Het bedekken van de filter met het stoffen materiaal is ontworpen om de filter te beschermen en om de discretie en het uiterlijk van het opvangzakje te verbeteren.
Is de filter zelf veranderd op mijn verbeterde opvangzakje?
Nee. Behalve dat hij bedekt is met het beige stoffen materiaal, is aan het filter zelf niets veranderd.
Heeft het beige stoffen materiaal dat de filter bedekt, invloed op de prestaties?
Nee, het ademende beige materiaal heeft geen negatieve invloed op de filterprestaties. Het bedekken van de filter met het stoffen materiaal is ontworpen om de filter te beschermen en om de discretie en het uiterlijk van het opvangzakje te verbeteren.2 -
Moet ik mijn voorschrift wijzigen om toegang te krijgen tot het verbeterde opvangzakje?
Nee, u hoeft uw voorschrift niet te wijzigen omdat het productnummer (Referentie) niet verandert.
Ik heb nog geen verbeterd opvangzakje. Wanneer is dit opvangzakje beschikbaar op mijn product?
Dit zal een doorlopende verandering zijn, die zich over enkele maanden zal uitstrekken terwijl we eraan werken om deze verbetering in ons productassortiment door te voeren.
Het verbeterde opvangzakje is nog niet beschikbaar op mijn huidige product, maar ik wil graag een voorbeeld proberen van een ander verbeterd opvangzakje dat voor mij zou kunnen werken. Wat kan ik doen?
Wij stellen uw interesse zeer op prijs. Neem contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com met uw huidige productnummer (referentie), zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
Kan ik mijn huidige producten nog steeds gebruiken terwijl ik wacht op het verbeterde opvangzakje?
Absoluut! Wij staan achter de kwaliteit van onze huidige producten.
Nadat mijn product beschikbaar is gekomen met het verbeterde opvangzakje, kan ik dan nog steeds producten krijgen met het vorige ontwerp?
Vanwege het rollende karakter van deze overgang is het mogelijk dat u producten met het vorige ontwerp ontvangt van het bedrijf dat uw stomaproducten levert, omdat zij de hoeveelheden die ze in hun voorraad hebben, nog verwerken. Zodra we echter beginnen met het produceren van een product met het verbeterde ontwerp, zullen wij niet langer het vorige ontwerp voor dat productnummer (Referentie) produceren.
Ik weet dat mijn productnummer nu beschikbaar is met het verbeterde opvangzakje, maar ik heb problemen om het van mijn leverancier te krijgen. Wat kan ik doen?
Als u problemen ondervindt bij het verkrijgen van toegang tot uw voorkeursproducten, neem dan contact op met onze Klantenservice op het nummer 0800 90 626 of stuur een e-mail naar hollistercontact@hollister.com om uw ervaring te bespreken.
Ga terug naar de pagina over onze verbeterde CeraPlus™ opvangzakjes
*CeraPlus Producten bevatten de Remois Technologie van Alcare Co, Ltd.
Referenties:
1. Data on File, 2023: ref-03863.
2. Data on File, 2023: n=43 Clinical Trial.
3. Data on File, 2023: n=122 Survey.
4. Data on File, 2024: Clinical Study.
5. Data on File, 2024: Lab Test for CL-01339.
** Vergeleken met andere Hollister-films die in het verleden zijn gebruikt.